כתבה עם יועצת בית ספר

כתבתה של לינוי הרוש.

תכירו האת קרני סמאג'ה היא יועצת בתיכון "עמל נופרים בגליל" כבר 26 שנים.
היא מייעצת לילדים, עוזרת להורים, ונותנת עצות לכל מי שצריך. בעקבות עבודתי על סמים אלכוהול ועישון בקרב בני נוער והשפעתם על נשירה של בני נוער מהבית ספר, שאלתי את קרני מספר שאלות שיכולות לעזור לי להבין האם באמת יש קשר בין נשירה מבית ספר לשימוש באלכוהול וסמים.

"…בני נוער הרבה פעמים מתחילים להשתמש בסמים ובאלכוהול בגלל איזה שהיא סקרנות ראשונית, הם שומעים על זה ורוצים להתנסות…"
כך קרני חושבת על העובדה שבני נוער מתחילים להשתמש בסמים ולשתות אלכוהול מגיל צעיר.
התמכרות היא דבר שלא משתמע ל2 פנים, או שאתה מכורה או שלא. בדרך כלל אם אתה מתחיל עם שתיית אלכוהול או עישון אתה מתמכר לפעולה, שותה כדי ליהנות, חושב שזה "מגניב" להיות שיכור ולדבר שטויות, לא לשלוט על מעשייך. אך העובדה שזה מקטין אותך וגורם לך להיראות טיפשי.

20180128_083617

" הרבה אנשים שצורכים אלכוהול מדווחים על כך שקשה להם להפסיק…" כך קרני אמרה מסיפורים ששמעה ומניסיונה בתור יועצת בית ספר שמתמודדת עם מקרים של ילדים שמתמכרים לפעולת השתייה.
לגבי צריכת סמים קרני טוענת שבני נוער מכחישים את העובדה שהם משתמשים בסמים בעקבות העובדה שזה לא חוקי גם מעל גיל 18 ובכל גיל.

במשך הראיון קרני סיפרה לנו על תלמיד שנחשף בפנייה לגבי ההתמכרות שלו ושיתף פעולה עם תהליך הגמילה.
"…כשהשתמשתי בסמים אז החברים הטובים עזבו אותי והייתי שייך לחבורה של הילדים הפחות טובים אבל היו לי חברים, כשהחלטתי להפסיק להשתמש בסמים אז אני כבר לא חבר של הילדים האלה אבל גם החברים הקודמים לא ממש קיבלו אותי…"
כך חשף בפני קרני הילד שעשה את השינוי הכי גדול בחייו, ונגמל מסמים.
השיחות עם קרני הצילו את חייו וקרני לעולם לא שכחה את הילד הזה שנתן לה דוגמה איך אפשר להשתנות מקצה לקצה אם מוכנים לעשות שינוי.

"המסר שלי לבני הנוער, הוא גם אם התנסיתם אז לא להיכנס לזה, לא לעשן, לא לשתות בצורה כזאת שתגרום לשתייה על בסיס קבוע…"

כתיבת תגובה