רפלקציה אישית-

רפלקציה אישית עדן אבקסיס-

במהלך עשיית העבודה הייתה עבודת צוות בין כול חברי הקבוצה, עזרנו למי שהיה צריך. תפקידי היה בעיקר בתחום השיווק ובתחום הגרפיקה, עיצבתי את האתר מבחינת צבעים, סדר, תמונות, הוספתי מגוון רחב של כתבות מעניינות ,סרטונים מרתקים ותכנית רדיו המשקפות את נושא העבודה.  ביצעתי את תפקדי כראויי, ביצעתי באופן מופתי את כל המטלות שניתנו לי.         

בחרתי להשתתף בהתמחות ניו מדיה מכיוון שזאת מגמה שמעניינת אותי, אני אוהבת להתעסק בכל המדיה החדשה , אם זה ברשתות החברתיות ואם זה באינטרנט. אני אוהבת לעצב , לערוך, לצלם, להתעסק בכל התחומים של התקשורת, אני פעילה רוב הזמן ולכן בחרתי במקצוע הזה. בנוסף, נקודת המוצא שלי בתור אשת תקשורת הוא להיות אקטיבי ברשתות החברתיות לנסות  להשפיע על החברה הצעירה.  באתר אני רואה אמצעי להעברת מסר חברתי מכיוון שהאתר נועד להעלות את המודעות בקרב בני נוער באמצעות סרטונים וכתבות המסבירות על הסכנות וההשלכות של שימוש הסיגריות ושתיית אלכוהול בקרב בני נוער, והמטרה העיקרית של האתר לנסות להשפיע עליהם ולחולל שינוי בחברה.

כמו כן, האתגר האמיתי שלי בתור אשת תקשורת היא לדאוג שכל התכנים שאני יוצרת יצאו בזמן. יש המון דברים שצריך לדאוג שיסתדרו כמו לקבוע ראיונות עם אנשים, להספיק לצלם , להספיק לערוך לוודא שהכל נמצא באתר ולנסות להספיק לסיים את העבודה בצורה המושלמת ביותר. התחום המועדף עלי בעריכה ויצירת אתרים הוא ללא ספק עיצוב האתר. אני חושבת שתחום  זה מתאים לי כי אני אוהבת לערוך ואני אחת שאוהבת סדר אז אני רוצה שהאתר יראה מסודר, והכי חשוב שיעניין את האנשים. 

בנוסף, בעתיד ,ארצה לעסוק בתחום  הניו מדיה . זה דבר שגורם לי להתעניין, אני מגלה דברים חדשים ומפתיעים, אני אוהבת את כל החדשנות, את האתגרים ולכן אולי אפתח מזה קריירה.         

ולבסוף מה שקיבלתי מהתמחות זו הוא, שתקשורת זה מקצוע מרתק, מעניין אותי, אני אוהבת להיות פעילה גם ברשתות החברתיות , מתעדכנת בכל מה שחדש בעולם אם זה מבחינה פוליטית, או בידורי. ואני אשקול בעתיד אם לפתח מזה קריירה.

רפלקציה אישית מורין סעדה-

במהלך העבודה נתקלנו בקשיים קלים בתחום עבודת הצוות . חלוקת העבודה הייתה שגויה ונוצר מצב שרוב העבודה השחורה נופלת על חלק מחברי הקבוצה בעוד החלק השני נותר ללא מעש ומכאן קיבלתי לקחים רבים לפעמים הבאות.

תפקידי באתר היה בתחום הכתבות ,העריכה והבימוי . הייתי אחראית על עריכת המלל של הכתבות באתר ובימוי הכתבות המצולמות . עולם הניו מדיה קסם לי מאוד , גיליתי עניין רב בפרסום תוכן ויראלי קטן שיכול להוביל לשינוי גדול בעולם המסכים שאהו חיים בו כיום . המגמה נתנה במה לדעותיי באופן מלא ונתנה לי כלים חשובים לעתיד . 

לקחתי כל הרבה כלים מכל תהליך בניית האתר , מיצירת כתבות עטורות ויז'ואל ועד לכתוביות לחרשים ביוטיוב . האהבתי בתחום הכתיבה ובימוי , וישנם סיכויים רבים שארצה לעסוק בתחום זה בעתיד . המגמה למידה אותי שלאינטרנט יש כוח עצום , וכך גם למי שיודע להשתמש בו באמת.

אני רואה באתר שבנינו אמצעי להעברת מסר חברתי , מסר שנוגע בנוער . בעולם כיום , האנטרנט הוא השולט והיכולת לנצל את המשאב הזה להעברת מסרים היא חיונית ביותר. כל אחד יכול להיכנס לאינטרנט ולכתוב את דעתו אך החכמה היא לדעת איפה בדיוק לכתוב , מה לכתוב ואיך לגרום לתוכן שלך להפוך לויראלי באמת . 

רפלקציה אישית שיראל כהן-

במהלך העבודה הייתה עבודת צוות בין כל חבריי הקבוצה, תפקידי באתר היה אחראית שיווק והפצה כלומר משווקת את האתר ברשתות החברתיות לדוגמה פייסבוק.

בחרתי להשתתף בהתמחות ניו-מדיה מכיוון שזאת מגמה שמעניינת אותי, גיליתי עניין רב בכל הנוגע לעריכות ולפרסום ותמיד רציתי לדעת איך אנשים עורכים את הסרטונים שלהם ומפרסמים אותו. כל שיעור אני מגלה דברים חדשים ומעניינים ומקבלת כלים לעתיד.

באמצעות המגמה למדתי איך להשתמש באינטרנט בצורה נכונה ואיך להפוך אותו לאמצעי להעברת מסרים חברתיים.

אני רואה באתר אמצעי למסר חברתי מכיוון שהנושא של האתר הוא כן לחיים לא לסמים, אלכוהול ועישון והמסר של האתר הוא להעלות את המודעות לסכנות בנוגע לשימוש בסמים, אלכוהול ועישון וזה מה שאני וחבריי הקבוצה עשינו: ראיינו אנשים שעוסקים בנושא, שאלנו אנשים ברחוב האם לדעתם בני נוער כנים לגבי שימושם בסמים אלכוהול ועישון ועוד……..                   

הקושי שנתקלתי בו במהלך העבודה הוא עריכת הסרטון לעבודת הסקר האישית שלי, תמיד רציתי לדעת איך לערוך סרטונים אך היה לי קצת מסובך אבל חבריי לקבוצה עזרו לי בכל פעם שביקשתי.

לסיכום,  מה שההתמחות תרמה לי באופן אישי הוא שהתקשורת היא המגמה שלי וזהו מקצוע מרתק מאוד שמעניין אותי, ובגלל המגמה אני יותר פעילה וביקורתית ברשתות החברתיות. 

 

רפלקציה אישית לינוי הרוש-

במסגרת העבודה גיליתי דברים חדשים על הנושא, נחשפתי מחדש לכוח העצום של הרשתות החברתיות ושל האינטרנט.

בחירתנו בנושא זה הייתה משולבת בחשיבה רבה על הבעיות השוררות בחברה ולבסוף בחרנו נושא שיכול לגרום שינוי. בני נוער שותים אלכוהול ומעשנים חומרים אסורים כמו סמים סיגריות וכו… טרם יש להם 18, הם מתמכרים לפעולת השתייה והעישון וכך יוצרים נזקים רבים הן מבחינה בריאותית והן מבחינה חברתית.

בכל שלב ושלב התעמקנו יותר בנושא, בנינו אתר שמתעסק בנושא ועונה על מגוון שאלות שיש לבני נוער בנושא, ערכנו תכנית רדיו שבה דיברנו על הנושא, וראיינו מרצה בנושא סמים ואלכוהול.

נושא זה יקר ללבנו כיוון שאנו בני נוער והכרנו מקרוב ילדים שמתמכרים לשימוש מרובה ויומיומי בשתייה חריפה (אלכוהול) ועישון.

חוסר ההירתמות של הילדים להציל את חייהם ולהיגמל גרם לנו להירתם בשבילם ולעזור להם להילחם על חייהם. הבעיה בעבודה הייתה חלוקת הזמנים שגרמה לנו להיות שאננים ולא להתמקד בהגשת העבודה, אך לבסוף שמנו לעצמנו מטרה, לסיים את העבודה בזמן ולהגיש את העבודה. בחרנו בנושא זה כי היה לנו חשוב להילחם למען אותם בני נוער שרוצים תמיכה או תשובות לשאלותיהם, מנסים להשמיע את קולם וזועקים לעזרה.

ולכן חשבנו על מספר תוצרים(סרטונים, ראיונות, כתבות, טורי דעה ועוד) שיוכלו לסייע לאותם אנשים להתמודד עם הבעיה ולהעלות את המודעות לסכנות ולהשפעות בקרב בני הנוער.

כל אחד מחברי הקבוצה תרם את חלקו וביחד יצרנו את התוצר המושלם, אתר אינטרנט עם מגוון תכנים על מנת לקדם את מטרתינו פרסמנו באתר קישורים לרשתות חברתיות ששם בני הנוער נמצאים הכי הרבה.

במהלך העבודה עבדנו בעבודת צוות ובחלוקת משימות שבהם כל אחת התבטאה והביאה את חלקה למטלת הביצוע. אני תרמתי את חלקי בכך שהייתי אחראית על הסדר והארגון בעבודה ועל כך שכל אחת תבצע את משימתה בזמן.

מסקנתי מהעבודה היא שכל אחד יכול וצריך להילחם על חייו, זה אפשרי להשיג את החלומות שלנו, והחלום של אותם אנשים זה לחיות. וחובתנו כחברה שווה ומאוחדת במדינת ישראל היא לעזור להם.

 

רפלקציה אישית תמרה פונומריוב-

במהלך העבודה הרחבתי את המידע הידוע לי על נושא,למדתי דברים חדשים ואף מפתיעים. הנושא היה קרוב לי אישית והרגשתי קירבות ורצון לדעת עד כמה שיותר. הנושא שלנו עוסק בבעיה מרכזית בחיי החברה מסביב,בעיה רצינית ונחוצה למציאת תשובות ושאלות,נחוצה להפצה שלה,כך אנשים רבים יכלו לדבר על כך ולהיות פתוחים בנושא,לדעת שיש מוצא גם ממצבים קשים בחיים,שיש פתרון לכל בעיה,הרצון המרכזי להפחית ולמנוע נוער רב לפעול לאותה טעות של שימוש בחומרים ממכרים כאלה.

בעבודה זאת הייתי העורכת הראשית וביצעתי תיקונים קטנים פה ושם,עבדנו בצוות על העבודה,חלקם יותר וחלקם פחות אבל בסופי אני מרוצה מהתוצאה ומהקבוצה הנפלאה שהייתה לי,ללא עזרתם הכל היה נראה אחרת ופחות רצוי. כל אחד מאיתנו הכין תוצר המקרב אותו יותר לנושא,התקרבנו והתחברנו לדבר אשר חקרנו.

עבודתנו מבינה איתה תכנים קשים ורצינים,נושא עמוק ונרחב המלא בעיסוק ומציאת פתרונות. האתר שלנו מכיל את התכנים של מדברים בקצרה ולעניין על הנושא ואנחנו הבאנו לתוכה את התכנים האלה.

לסיכום לכל אחד מאיתנו סיכון להצליח בחיים האלה ואם יש דבר המונע מאיתנו את הגשמת חלמותינו או עקובו צריך להימנע מדבר זה,לעשות את הבחירה הנכונה ולעשות המייטב בכדאי להיות מאושרים באמת ולא רק אחרי שימוש בחומר ממכר עלוב. ואם יש באפשרות אדם מסוים לפתוח נושא זאת לחברה ולדיין בו,כדאי להמעט את הפגעים באוכלסייה.

 

 

כתיבת תגובה